অসমীয়া   বাংলা   बोड़ो   डोगरी   ગુજરાતી   ಕನ್ನಡ   كأشُر   कोंकणी   संथाली   মনিপুরি   नेपाली   ଓରିୟା   ਪੰਜਾਬੀ   संस्कृत   தமிழ்  తెలుగు   ردو

মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ বাৰেৰহনীয়া কৃষ্টি কাকপথাৰৰ ৰাতি বিহু আৰু পৰ্য্যটনৰ আনুষংগিক দিশ

পৰিচয়ঃ


মৰাণ জনগোষ্ঠী স্বকীয় আৰু চহকী কলা সংস্কৃতিৰ অধিকাৰী । ৰাতি বিহু মৰাণ জনগোষ্ঠীয়ে অতীজৰে পৰা পালন কৰি অহা বসন্ত উৎসৱৰ এক আকৰ্ষণীয় ব্যতিক্ৰম পৰম্পৰা । অন্যান্য অসমীয়া সকলৰ দৰেই মৰাণসকলৰ মূল জাতীয় উৎসৱ বহাগ বিহু বা ৰঙালী বিহু । তেওঁলোকে ৰঙালী বিহুৰ তুলনাত ভোগালী বিহু আৰু কঙালী বিহু বৰ বেছি উলহ-মালহকৈ পালন নকৰে বুলি জনা যায় । ৰঙালী বিহুত তেওঁলোকে ৰাতি বিহু , গছ তলৰ বিহু আৰু ধৰ্ম হুচৰি গোৱা প্ৰথা প্ৰচলন আছে । ইয়াৰ লগতে বহাগ বিহুৰ আনুষংগিক প্ৰথা-পৰম্পৰা কিছুমানো তেওঁলোকে পালন কৰি আহিছে ।

 

থোৰতে মৰাণ জনগোষ্ঠীঃ


মৰাণ জনগোষ্ঠীটো অসমৰ অন্যতম খিলঞ্জীয়া ভূমিপুত্ৰ। বৰ্তমান উজনি অসমৰ তিনিচুকীয়া জিলাতেই অধিক সংখ্যক মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ লোকে বাস কৰে ।

ৰাতি বিহুৰ সবিশেষঃ


ৰঙালী বিহুৰ এটা প্ৰধান অংশ হৈছে ৰাতি বিহু । মৰাণসকলৰ জাতীয় উৎসৱ ৰঙালী বিহুক ৰাতি বিহুৱে অনন্য মাত্রা প্ৰদান কৰিছে বুলি ক’ব পাৰি । বৃহৎ অসমীয়া সংস্কৃতিলৈ ৰাতি বিহুৰ অৱদান লেখত লব লগীয়া । গাঁৱৰ ডেকাসকলে চ’ত মাহতেই গাঁৱৰ আচুতীয়া ঠাই বা গাঁৱৰ মূৰত বাঁহ, কাঠ, জেঙুপাত, টকৌপাত আদিৰে দুই কুঠলীয়া এটা বেৰহীন অস্থায়ী ঘৰ সাজি ওলিয়ায়। সেইটোক বিহু ঘৰ বুলি কোৱা হয় । বিহুঘৰটোক পৱিত্ৰ গৃহ হিচাপে গণ্য কৰা হয় । বিহুঘৰটো দুই কুঠলীয়া। মাজৰ চতিটোৰ ভিত্তিতে ইয়াক দুটা ভাগ কৰি সোঁফালৰ কোঠাটো ডেকাসকলৰ বাবে আৰু বাওঁফালৰ কোঠাটো গাভৰুসকলৰ বাবে নিৰ্ধাৰণ কৰা হয় । তাত ডেকা গাভৰু সকলে বৃত্তাকাৰে ঘুৰি ঘুৰি সুকীয়া সুকীয়াকৈ ৰাতি বিহু মাৰে । ৰাতি বিহু গোৱাৰ সময়ত ডেকা আৰু গাভৰুসকলে পৰস্পৰৰ অংশত প্ৰৱেশ নকৰে । ৰাতি বিহু গাবৰ বাবে বিহুলৈ এক সপ্তাহ মান বাকী থাকোতেই এজন বয়সস্থ ব্যক্তিক লগত লৈ ডেকাসকলে তামোল-পাণৰ টোপোলা দি অভিভাৱকৰ পৰা গাভৰুসকলক খুজিবলৈ যায় । ডেকাসকলে অভিভাৱকক গাভৰু গৰাকীৰ নিৰাপত্তা তথা সম্পূৰ্ণ সুৰক্ষাৰ আশ্বাস দিয়াৰ পাছতহে অভিভাৱকে নিজৰ গাভৰু ছোৱালীক ৰাতি বিহু মাৰিবলৈ এৰি দিয়ে । প্ৰতি দিনে ৰাতি বিহু মাৰি হোৱাৰ পাছত ডেকাসকলে গাভৰুসকলক ঘৰে ঘৰে চমজাই থৈ আহে । এই বিহু সাত দিন , ন দিন , এঘাৰ দিন , পোন্ধৰ দিনলৈকে মৰা হয় । ভুমুকৰ পোহৰত গীত , বাদ্য আৰু নৃত্যৰ আকৰ্ষণীয় সমাহাৰেৰে ৰাতি বিহু মায়াময় হৈ পৰে । নিশা আঠমান বজাৰ পৰা আৰম্ভ হৈ পুৱতি নিশালৈকে এই বিহু চলি থাকে । আন গাঁৱৰ ডেকা বিহুখোলালৈ আহিলে গাভৰুসকলে ডেকাসকলক টকা চমজাই দিয়ে আৰু ডেকাবিলাকেও হাতত থকা বাদ্যবোৰ চমজাই দিয়ে । বেলেগ গাঁৱৰ পৰা অহা ডেকাবোৰে তেতিয়া প্ৰেম-প্ৰণয় , ব্যঞ্জনাধৰ্মী শালীনতাপূৰ্ণ বিহুগীত গায় ঢোল তাল বজায় গাভৰুসকলক নচুৱাই । অৰ্থাৎ আন গাঁৱৰ পৰা অহা ডেকাইহে গাভৰুসকলক নচুৱাই । একে গাঁৱৰ ডেকাই একে গাঁৱৰ গাভৰুক ননচুৱাই । ধেমালি ৰং ৰহইচৰ মাজেৰে বিহু কৰি থাকিলেও এই বিহুত কোনো অশ্লীলতা নাথাকে । বৰঞ্চ ৰাতি বিহু অতি মাৰ্জিত আৰু পৰিশীলিত ।

অতীতৰ পৰা বৰ্তমানলৈ ৰাতি বিহুঃ


বুৰঞ্জীয়ে ঢুকি নোপোৱা সময়ৰ পৰাই অৰ্থাৎ প্ৰাক্ ঐতিহাসিক কালৰ পৰাই মৰাণ সকলে ৰাতি বিহু পালন কৰি আহিছে । অতীজত ৰাতি বিহু দীঘলীয়াকৈ কেইবাদিনৰ বাবে পালন কৰা হৈছিল । সময়, আধুনিকতা তথা ব্যস্ত জীৱন শৈলীয়ে এই পৰম্পৰালৈ কিছু কিছু পৰিবৰ্তন অনাটো অনস্বীকাৰ্য্য । মৰাণ সকলে চ’তৰ সংক্ৰান্তিত বিহু পালন নকৰে । তাৰ পৰিবৰ্তে প্ৰাক্ বৈষ্ণৱ কালৰ পৰাই বহাগৰ প্ৰথম বুধবাৰটোত নীতি নিয়মৰ মাজেৰে বিহু নমাই সাতৰ পৰা পোন্ধৰ ৰাতিলৈকে ডেকা গাভৰুৱে বিহু মাৰিছিল । উত্তৰ বৈষ্ণৱ কালতো গুৰু পৰামৰ্শ অনুসৰি মৰাণ সকলে বহাগৰ প্ৰথম মঙ্গলবাৰটোক উৰুকা আৰু বুধবাৰটোক গৰু – বিহু হিচাপে লৈ বিহু নমাই পালন কৰে । পূৰ্বৰ দৰে ব্যাপকভাৱে ৰাতি বিহু নামাৰিলেও কেইখনমান গাঁৱত এতিয়াও ৰাতি বিহু মৰা প্ৰথাটো প্ৰচলন হৈ আছে । ইয়াৰ ভিতৰত বৰসাপজানৰ বেতনি গাঁৱৰ ৰাতি বিহু উল্লেখনীয় । আনন্দৰ কথা – অসম মৰাণ সভা, সদৌ মৰাণ ছাত্ৰ সন্থা, মৰাণ জাতীয় মহিলা পৰিষদ , মৰাণ জনগোষ্ঠীয় তথা কাকপথাৰ বাসী ৰাইজৰ ঐকান্তিক প্ৰচেষ্টাত ৰাতি বিহুৱে প্ৰাণ পাই উঠিছে । সংগঠন কেইটা তথা ৰাইজে ৰাজহুৱা ভাৱে ৰাতি বিহু ২০১৬ বৰ্ষত পঞ্চমবাৰৰ বাবে কাকপথাৰৰ ৰাজহুৱা খেলপথাৰত যোৱা ২৩ এপ্ৰিল তাৰিখে বৰ্ণাঢ্য কাৰ্য্যসূচীৰে পালন কৰিলে । কেইবাদিনৰ পৰা একেলেথাৰিয়ে হৈ থকা বৰষুণে অনুষ্ঠানটোক কিছু অসুবিধা দিলে যদিও আমি ৰাতি বিহুৰ মাদকতা ষোল্ল অনাই যেন লাভ কৰিলো তেনে অনুভৱেই হ’ল । এইবাৰো ৰাজহুৱা ভাৱে ২০১৭ বৰ্ষৰ ৰাতি বিহু উদযাপনৰ যা- যোগাৰ ইতিমধ্যে আৰম্ভ হৈছে বুলি অৱগত হৈছোঁ।

আমি প্ৰত্যক্ষ কৰা ৰাতি বিহুঃ


সংগঠন কেইটাৰ আমন্ত্ৰণ ক্ৰমে আমি সন্ধিয়া সময়ত কাকপথাৰ পাইছিলো । বৰষুণৰ বাবেই আমি পাছবেলালৈকে যাম বুলি থিৰাঙেই কৰিব পৰা নাছিলো । অনুষ্ঠানটোৰ উদ্যোক্তা – বিষয়ববীয়া মৃদুল দহোতীয়া, সুদিত্য মৰাণ , টিকেন্দ্ৰজিৎ মৰাণ , সুৰজিৎ চলিহাই আমাক প্ৰথমে সুদিত্য মৰাণৰ ঘৰলৈ লৈ গল । সুদিত্যৰ ঘৰৰ সস্নেহ আতিথ্য গ্ৰহণ কৰাৰ পাছত আমাক ৰাতি বিহু থলিলৈ আগবঢ়াই আনিলে ।কথাৰ মাজতে তেওঁলোকে ব্যক্ত কৰিলে- গোঁসায়ে বতৰটো বান্ধি ৰাখিছে যাতে বিহু উদযাপন কৰাত বৰষুণে অসুবিধা নিদিয়ে । এইয়া মৰাণ জনগোষ্ঠীয় সমাজৰ এক লোক বিশ্বাস । বিহু থলি অভিমুখে ৰাইজৰ সোঁত বোৱা চকুত পৰিল ।নিশাৰ আলোক সজ্জাত খেলপথাৰখনে মোহনীয় ৰূপলৈ উঠিছে । কাষে কাষে থকা প্ৰাচীন গছবোৰে পৰিবেশটোক অধিক গাম্ভীৰ্য্যতা প্ৰদান কৰিছে । খেলপথাৰখনৰ মাজত কেইবাহাজাৰ বৰ্গমিটাৰ এলেকা মুকলিকৈ বিহুতলী হিচাপে ৰাখি চাৰিওকাষে গোটা বাহ বান্ধি দিয়া হৈছে । বিহুতলীলৈ জাতীয় সাজ- পাৰ পৰিধান কৰা বিশেষ ব্যক্তিসকলহে যাব পাৰে । অৱেশ্যে আমন্ত্ৰিত অতিথি আৰু প্ৰচাৰ মাধ্যমৰ ব্যক্তিৰ বাবে এই নিয়ম নহয় । বাঁহৰ বেৰাৰ বাহিৰ ফালে শৃংখলিত দৰ্শক সকলৰ ভিৰ লক্ষ্য কৰিলোঁ । একাষে অতিথি দৰ্শকৰ বাবে চকী পাৰি দিয়া হৈছে । খেলপথাৰখনৰ একেবাৰে সোঁমাজত বাঁহ আৰু জেতুপাতেৰে নিৰ্মিত তিনি চতিৰ এক বেৰহীন বিহুঘৰ । বিহুঘৰৰ একাষে অলপমান টকা ( এপাব বাঁহৰ পৰা তৈয়াৰী বাদ্য ) ওলোমাই ৰখা হৈছে আৰু কাষতে চাকচনি মাৰি ( ডেৰ- দুই ফুট দৈৰ্ঘ্যৰ মাৰি ) ৰ দ’ম এটা । বিহুঘৰৰ ভিতৰত বহুকেইটা ভুমুক ( বাঁহৰ চুঙাত কেৰাচিন তেল ভৰাই ফটাকানি দি জুই জ্বলাই পোহৰ পাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয় ) জ্বলাই ৰখা হৈছে । বিহুঘৰটো অস্থায়ী মঞ্চ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰি আমন্ত্ৰিত বিশিষ্ট ব্যক্তিসকলক তালৈকে নি মৰাণসকলৰ স্বকীয় গামোচা আদিৰে সম্বর্ধনা জ্ঞাপন কৰা হৈছে ।

ইতিমধ্যে লুপ্তপ্ৰায় পৰম্পৰাগত ঢাল কড়ি খেল কেন্দ্ৰীয় ক্ৰীড়া আৰু যুৱ কল্যাণ মন্ত্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে উদ্বোধন কৰিছিল ।তাৰ পাছতেই ‘ ৰাতি বিহু ‘ স্মৃতি গ্ৰন্থখনি উন্মোচন কৰিলে বিধায়ক দিলীপ মৰাণে । উদ্যোক্তাসকলৰ আমন্ত্ৰণ ৰক্ষা কৰি বিশিষ্ট অতিথি হিচাপে ৰাজ্যখনৰ বিভিন্ন প্ৰান্তৰ পৰা অহা সাহিত্যিক , শিল্পী , ৰাজনীতিকে কাকপথাৰৰ ৰাতি বিহু থলিৰ শোভাবৰ্ধন কৰিলে । আমিও সম্বর্ধনা গ্ৰহণ কৰি শুভেচ্ছামূলক বক্তব্য ৰখাৰ পাছতেই মৰাণ উন্নয়ন পৰিষদৰ অধ্যক্ষ বিৰিঞ্চি নেওগে বিহুঘৰ মুকলি কৰিলে । শ শ বিহুৱা ডেকা আৰু নাচনীয়ে বিহুতলিখন বাহিৰেদি প্ৰদক্ষিণ কৰি বিহুতলীৰ মাজলৈ শাৰী পাতি সোমাই আহিল । ডেকাবিলাকৰ হাতে হাতে প্ৰজ্বলিত ভুমুক । বিহুঘৰত নাচনী আৰু বিহুৱা ডেকাই একোভাগকৈ তামোল – পাণ আগবঢ়াই অদৃশ্যজনক আৰু গুৰু ভকতক স্মৰণ কৰি ডেকাৰ কোঠাত ডেকাই আৰু গাভৰু কোঠাত গাভৰুসকলে বিহু আৰম্ভ কৰিলে । বিহুৱা আৰু নাচনীসকলে পদ- ঘোষা – গীত জুৰিলে । ঢোল , তাল , টকা আদি বাজি উঠিল । চাকচনি মাৰিবোৰ দমাই ৰখা ঠাইৰ পৰা নাচনী কিছুমানে নি বেৰাৰ কাষে কাষে ৰৈ থকা ডেকাবোৰৰ হাতে হাতে দি আহিল । চাক্-চনি মাৰি হাতত পোৱা মাত্ৰেই সেই ডেকাবোৰেও বেৰাৰ বাঁহত কোবাই কোবাই তাল তুলি আনন্দৰে বিহু গাবলৈ আৰম্ভ কৰিলে । নাচনীবোৰেও বেৰাৰ কাষলৈ গৈ ডেকাসকলৰ বিহুৰ তালত পৃথক পৃথক জুম হৈ নাচিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে । একে গাঁৱৰ ডেকাই একে গাঁৱৰ নাচিক ননচুৱাই । নাচনীবোৰেও টকা , চাকচনি মাৰি অন্য গাঁৱৰ ডেকাকহে চমজাই দিয়ে । ডেকাবোৰেও টকা , চাকচনি মাৰি পোৱাৰ পাছত বিহু গাই নাচনীক নচুৱাই ।

বিহুৱাৰ কাপোৰঃ


ৰাতি বিহুৰ বিহুৱাসকলে ধূতি গামোচা পৰিধান কৰে ।

নাচনীৰ সাজঃ
ৰাতি বিহুৰ নাচনীসকলে বুকুত মেঠনি মাৰি মেখেলা – চাদৰ , কলীয়া ৰিহা পৰিধান কৰে । গহনাৰ ভিতৰত গামখাৰু , ডিঙিত ফুটিমণিৰ সৈতে মাদলি , কাণত থুৰিয়া , জাংফাই , খোপাত বতৰৰ ফুল লগায় ।

বিহুৱানঃ
ৰাতি বিহুৰ পদ- ঘোষা আৰু গীতবোৰ সম্পূৰ্ণ সুকীয়া । তাৰোপৰি ডেকা আৰু গাভৰুৱে গোৱা পদবোৰ পৃথক হয় । মৰাণসকলৰ বিহু নামৰ সুৰ – লয়বোৰ লেহেতীয়া । সুৰ – লয়বোৰ ধীৰ বা লেহেতীয়া হোৱা বাবে সুৰ্দীঘ সময় ধৰি নাচি থাকিলেও ডেকা গাভৰু সকল ভাগৰুৱা নহয় । লেহেতীয়া সুৰৰ বাবে বিহু নামবোৰ স্পষ্ট আৰু অৰ্থময় হৈ পৰে বুলি কোৱা হয় ।

বিহুৰ বাদ্যঃ
ৰাতি বিহুত ব্যৱহৃত বাদ্যবোৰ হৈছে – ঢোল , তাল , পেঁপা , বাহীঁ , সুতুলি , ঢোতং , টকা , গগনা আদি ।

নৃত্যঃ
ৰাতি বিহুৰ নাচবোৰ ধীৰ- স্থিৰ । নাচৰ মুদ্ৰাবোৰ হৈছে – ককালত হাত থৈ ককাল ভাঙি নচা, ওপৰলৈ হাত মেলি হাতৰ সৰু গাঠি ভাঙি হাত খন ইফাল সিফাল কৰি ঘুৰি ঘুৰি নচা আৰু যোজনাত হালি – জালি মৰা নাচেই প্ৰধান নাচ । সাধাৰণ বিহু নাচত খোপাত ধৰি নচা, মহৰ শিঙৰ দৰে হাত মেলি নচা , আগফালে হাত মেলি নচা আদি ভংগিমা মৰাণৰ বিহু নাচত নাই ।

মৰাণ গামোচাঃ
মৰাণসকলৰ গামোচাখনত জনগোষ্ঠীটোৰ সুকীয়া পৰিচয় এটা পোৱা যায় । বগা সুতাৰ গামোচাখনত সোণালী সুতাৰ ফুল থাকে ।

যোগাযোগঃ
কাকপথাৰ ঠাইখন মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ সংস্কৃতিৰ বৰঘৰ ৰূপে সুকীয়া পৰিচয় আছে । তিনিচুকীয়া সদৰৰ পৰা ৰাতি বিহু আনুষ্ঠানিক উদযাপন থলি কাকপথাৰলৈ দূৰত্ব ৪২ কিলোমিটাৰ । তিনিচুকীয়াৰ পৰা ৩৭ নং ৰাষ্ট্ৰীয় পথ আৰু ৰূপাইৰ পৰা বডাৰ ৰোডচে নিৰ্মাণ কৰা ৫২ নং ৰাষ্ট্ৰীয় পথচোৱাৰ অৱস্থা ভাল । ৰূপাই চাইডিঙৰ পৰা অলপ দূৰ আগবঢ়াৰ পাছতেই পথৰ দুই কাষে থকা সুবিশাল পথাৰবোৰে আপোনাক কাকপথাৰলৈ স্বাগতম জনাব । মনলৈ আহিব এই বিশাল পথাৰবোৰৰ বাবেই ঠাইখনৰ নাম কাকপথাৰ নেকি ! কাকপথাৰ নামটোৰ উৎপত্তিৰ বিষয়ে পঢ়োতে পালো অতীজত ঠাইখনৰ হাবিবোৰ কাক বাঁহেৰে পৰিপূৰ্ণ আছিল আৰু বৃহৎ পথাৰবোৰ আছিল । পুৰণি নাম আছিল কাকতল ।

ৰাতি বিহু আৰু আনুষংগিক চিন্তা – চৰ্চাঃ
ৰাতি বিহু সম্পৰ্কত কাকত – আলোচনী , গ্ৰন্থ আদিত কিছু লেখা মেলা হৈছে । বিষয়টো সন্দৰ্ভত অধিক চৰ্চা গৱেষণা হোৱাৰ থল আছে । সঠিক শক্তিশালী পদক্ষেপেৰে বৃহৎ আৰু কেন্দ্ৰীয় ভাৱে নৈসৰ্গিক শোভাৰ মাজত ৰাতি বিহুৰ প্ৰকৃত ঐতিহ্য ৰীতি – নীতিৰ মাজেৰে উদযাপন – প্ৰদৰ্শনৰ ব্যৱস্থা অব্যাহত হৈ থকাটো যিদৰে প্ৰয়োজন একেদৰে নিভাজ ৰূপত গাঁওবোৰত এই পৰম্পৰা জীয়াই ৰখাটোও সমানে প্ৰয়োজনীয় ।

সাংস্কৃতিক পৰ্য্যটনৰ সম্ভাৱনাঃ


মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ বসন্ত উৎসৱৰ অন্তৰ্গত সম্পূৰ্ণ ব্যতিক্ৰম বৈশিষ্ট্যৰে পৰিপূৰ্ণ কাকপথাৰৰ ৰাতি বিহুৰ সাংস্কৃতিক পৰ্য্যটনৰ দিশত বিপুল সম্ভাৱনা আছে । পৰ্য্যটকক আকৰ্ষণ কৰা উপাদানবোৰৰ ভিতৰত সংস্কৃতি , পৰম্পৰা , আৰু মনোৰঞ্জন অন্যতম । কাকপথাৰত উদযাপিত হোৱা মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ ৰাতি বিহুত এই তিনিওটাৰে সংমিশ্ৰণ ঘটিছে । ইয়াৰ লগতে মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ স্বকীয়তা থকা দৈনন্দিন জীৱন ধাৰণ প্ৰণালীকো যুক্ত কৰিব পাৰি । কাকপথাৰ পৰিবেষ্টিত হৈ আছে তেজি , বৰালি, লাজুম , ওৱন, খামটি , কাচিজান , আদি ধুনীয়া গাঁও কিছুমানেৰে । কাকপথাৰ সুচল পথেৰে যুক্ত হৈ থকাৰ বাবে ৰাজ্যৰ বিভিন্ন প্ৰান্তৰ পৰা পৰ্য্যটক আহিবলৈ সুবিধা আছে । তাৰোপৰি তিনিচুকীয়ালৈ ৰেলযোগে আৰু ডিব্ৰুগড়লৈ বিমানযোগে আহিও অসম তথা দেশ বিদেশৰ পৰ্য্যটক – গৱেষকে কাকপথাৰৰ এই সাংস্কৃতিক উৎসৱ আৰু জনগোষ্ঠীটোৰ অন্যান্য দিশবোৰ প্ৰত্যক্ষ কৰাৰ লগতে গৱেষণাৰ বাবে তথ্য সংগ্ৰহ কৰিবহি পাৰে । অসমৰ উজনি খণ্ডৰ প্ৰান্তীয় চহৰ কাকপথাৰৰ পৰা পৰ্য্যটকৰ আকৰ্ষণীয় স্থান কিছুমানলৈ যাব পাৰি ।

ৰাতি বিহুৰ প্ৰচাৰ আৰু প্ৰসাৰঃ
ৰাতি বিহুৰ প্ৰচাৰ আৰু প্ৰসাৰত জনগোষ্ঠীটোৰ অগ্ৰণী সংগঠন অসম মৰাণ সভা , সদৌ মৰাণ ছাত্ৰ সন্থা আৰু মৰাণ জাতীয় মহিলা পৰিষদে প্ৰশংসনীয় পদক্ষেপ লৈ আহিছে । এই ক্ষেত্ৰত উদ্যোক্তাসকলৰ ঐকান্তিক প্ৰচেষ্টা , আন্তৰিকতা শলাগিব লগীয়া । মায়ামৰা প্ৰডাকচনৰ বেনাৰত সদৌ অসম মৰাণ ছাত্ৰ সন্থা কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি , মৰাণ জাতীয় মহিলা পৰিষদ কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি আৰু অসম মৰাণ সভা কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতিৰ প্ৰযোজনাত জয়ছেং জয় দহোতীয়াৰ সম্পাদনা – পৰিচালনাৰে ‘চাক-চনি’ নামৰ তথ্যচিত্ৰ এখন প্ৰস্তুত কৰি ৰাইজৰ বাবে ওলিয়াই দিছে । তথ্যচিত্ৰখন য়ুটিউৱতো উপলব্ধ ( https://youtu.be/BxZyWiD3tZQ )। এটা কথা মনত ৰাখিব লাগিব – মৰাণ জনগোষ্ঠীৰ প্ৰতিটো প্ৰজন্মই ৰাতি বিহুৰ বিষয়ে সবিশেষ জানিব লাগিব ।

পৰিশিষ্টঃ
ৱেবছাইদ , ব্লগ , ফেচবুক পে’জ, টুইটাৰ আদিৰ জড়িয়তেও প্ৰচাৰ চলাই সংস্কৃতিপ্ৰেমী লোক পৰ্য্যটকক আকৰ্ষিত কৰিব পাৰি । পৰ্য্যটকৰ বাবে প্ৰাকৃতিক শোভাৰ মাজত মৰাণ জনগোষ্ঠীয় আৰ্হিৰ ইক’লজ নিৰ্মাণ কৰি ঘৰুৱা পৰিবেশৰ অনুভৱ প্ৰদানেৰে আতিথ্য কৰা , থলুৱা সংস্কৃতি প্ৰদৰ্শন , থলুৱা খাদ্য যোগান , থলুৱা শিল্প – সামগ্ৰী প্ৰদৰ্শন – বিক্ৰী , পৰ্য্যটক – গৱেষকৰ প্ৰয়োজনীয় তথ্য – পাতি যোগান আৰু পথ প্ৰদৰ্শক ( Guide ) আদিৰ ব্যৱস্থা কৰিলে পৰশুৰাম কুণ্ড , টেঙাপানীৰ গ’ল্ডেন পেগুদা , এচিয়াৰ এসময়ৰ ধনী গাঁও চৌখাম, এচিয়াৰ ভিতৰতে সুবৃহৎ বৌদ্ধ মূৰ্তিৰ স্থান লাথাইৰ লালপাহাৰ আদিলৈ অহা দূৰণিৰ পৰ্য্যটকেও তিনিচুকীয়াৰ পৰা আগবাঢ়ি গৈ মৰাণ কৃষ্টি – সংস্কৃতিৰে পৰিৱেষ্টিত কাকপথাৰতহে থাকিবলৈ ভাল পাব।

তথ্য উৎসঃ
ৰাতি বিহু ( স্মৃতিগ্ৰন্থ ) পঞ্চম বাৰ্ষিক , চতুৰ্থ সংখ্যা ( সম্পাদনা ) মন্টু চেতিয়া , মৃদুল দহোতীয়া , ( প্ৰকাশক ) অসম মৰাণ সভা টঙনা আঞ্চলিক সমিতি আৰু কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি , সদৌ অসম মৰাণ ছাত্ৰ সন্থা , মৰাণ জাতীয় মহিলা পৰিষদ কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি
চাক্-চনি ( তথ্যচিত্ৰ ) ( পৰিচালনা – সম্পাদনা ) জয়ছেং জয় দহোতীয়া, ( প্ৰযোজনা ) মায়ামৰা প্ৰডাকচনৰ বেনাৰত সদৌ অসম মৰাণ ছাত্ৰ সন্থা কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি , মৰাণ জাতীয় মহিলা পৰিষদ কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি আৰু অসম মৰাণ সভা কাকপথাৰ আঞ্চলিক সমিতি
প্ৰান্তিকঃ ১৬-৩১ এপ্ৰিল ২০১৬
নিয়মীয়া বাৰ্তাঃ ১৮ এপ্ৰিল ২০১৬

লেখক-লক্ষীনন্দন বৰগোহাঞি
সহকাৰী অধ্যাপক
ডি.ডি.আৰ.কলেজ, চাবুৱা ।
৯৭০৭৪৭০৪৪৯

শেহতীয়া উন্নীতকৰণ: : 2/2/2023



© C–DAC.All content appearing on the vikaspedia portal is through collaborative effort of vikaspedia and its partners.We encourage you to use and share the content in a respectful and fair manner. Please leave all source links intact and adhere to applicable copyright and intellectual property guidelines and laws.
English to Hindi Transliterate